Nyhedsarkiv 2013

December

Måneden startede d. 03 med en hyggelig julefrokost i Stue 11 sammen med alle de gode DKO skolekammerater. Og tænk, Frida vandt i år en dejlig mandelgave.

Ellers har december stået i hospitalets tegn, idet jeg blev opereret på Rigshospitalet for prostatakræft og dobbeltsidig brok d. 09 og har været der ambulant flere gange både før og siden, samt besøgt min egen læge og havde sågar vagtlæge juleaften kl. 2130 alt sammen pga. diverse komplikationer.

Ind i mellem var Frida til julefrokost i Tåstrup med Palle og hendes kusiner d. 25, og vi havde besøg af Henriette, Casper, Tobias og Oscar flere gange, senest d. 28 til en dejlig og hyggelig julefrokost prepareret af Frida, som har været en fantastiske støtte for mig gennem hele mit sygdomsforløb.

Det ser dog nu ud til, at jeg her sidst på måneden er ved at komme ovenpå igen, så vor lille familie trods alt kan fejre det kommende nytår. Den endelige dom over operationernes forløb får jeg d. 29 januar 2014.

😮

November

Yderligere besøg på Amager Hospital og Rigshospitalet har resulteret i, at jeg skal spise blodtrykspiller samt opereres på Rigshospitalet i december, så jeg kan blive klar til julens glæder.

Udover hospitalsbesøgene havde vi besøg af Henriette, Casper, Tobias og Oscar til Mortensand, samt var på besøg hos Ole, Palle og Bo og Suzanne i deres dejlige nye hus i Søllerød.

Og så har vi begge knoklet i haven for at gøre den klar til vinteren.

🤨

Oktober

Et besøg hos Bo og Suzanne i deres nye hus i Søllerød, samt frokost i Stue 11 blev aflyst pga. Finn blev syg med svimmelhed og kvalme i slutningen af september måned.

Heldigvis var jeg igen blevet rask til en tur til Helsingør med Anna og Ulrik for at besøge Henriette i det nye Museum for Søfart, som havde uofficiel åbningsdag d. 04 oktober for familie og venner. Dronningen kom 05 oktober og foretog den officielle indvielse. Det var en storslået oplevelse, som vi alle varmt kan anbefale læsere af denne log, så vi havde en god eftermiddag i godt selskab i de flotte omgivelser. Dagen afsluttedes med en dejlig middag i Kulturværftet med udsigt til Kronborg. Jo, Helsingør kan være stolt af de 2 nye seværdigheder samlet på arealet for det gamle skibsværft tæt på Kronborg.

I uge 41, 43 og 44 er det så, at jeg har været på Hvidovre, Frederiksberg og Bispebjerg hospitaler for mine undersøgelser. Det ser ud til at der skal gøres noget ved mit blodtryk, min brok, samt min prostata; men mere derom senere.

😎

September

Jeg var 4 september ude i CSC på Engvej i Blok 1 for at fejre Prosa-Annettes fødselsdag, og her havde jeg rig lejlighed til at møde og snakke med mange gode gamle kolleger. Desuden er det nok sidste gang jeg besøger de bygninger, jeg selv har arbejdet i i godt 38 år, idet CSC er ved at afvikles på Engvej. Suk    😥   Frida og jeg havde kombineret receptionen med et besøg hos kusine Ruth, hvortil jeg gik fra Engvej.

Søndag d. 8 september fejrede vi så Henriette i Ørby, og tilbragte en hyggelig eftermiddag sammen med Ørby-familien. Dagen efter var Frida igen i Tivoli, dennegang sammen med Inge. De må kunne lide frokosterne der.

Og så fredag d. 13 september var Frida og Ruth kaldt til Bloksbjerg i det tidligere Østtyskland, hvortil de rejste med bus fra Høje Taastrup station 0630 OM MORGENEN. Det var godtnok tidligt. De havde en rigtig god jazz-tur i et par dage, og jeg hentede dem igen søndag aften ved 2215-tiden.

Desuden har jeg været til læge for at blive undersøgt for sukkersyge, brok og prostata. Resultatet får jeg på tirsdag d. 24 september. Ingen sukkersyge; men jeg skal på diverse hospitaler til undersøgelse og evt. operation for forhøjet blodtryk, prostata- og brokproblemer. En større omgang !

Lørdag d. 28 september var vi på en skøn svampetur hos vore gæstfrie værter Peer og Marie i deres hyggelige hus i Asserbo med dejlig frokost og efterfølgende svampeekscursion efterfulgt af veldækket kaffebord. Vi kørte med Ole som passager.

Og så skete der vist ikke mere her i september.

🤭

August

Måneden startede med en Stue 11 tur med skolekammeraterne. Desuden havde Frida nogle KKD-arrangementer, samt en Tivolitur med Ruth, samt en sommerfest med Dragørkoret.

Nova og jeg besøgte Ole en dag og jeg var til check hos tandlægen.

Det var ikke så travl en måned som mange af de øvrige, så vi havde rigelig tid til at nyde sommeren i vort dejlige hus.

😀

Juli

Måneden startede med  besøg hos Ole, som jo er meget glad for Nova, og som altid har en tyggepind og et svineøre gemt i haven, for at hun får lidt at beskæftige sig med.

Søndag d. 7 juli var vi inviteret til Ørby for at fejre Caspers 39 års fødselsdag; men da Frida ugen forinden havde smittet mig med en voldsom sommerforkølelse, måtte jeg blive hjemme hos Nova, medens Frida tog sammen med Anna og Ulrik nordpå, hvor de tilbragte en god dag med lagkage og god mad. Casper fik nogle gode gaver, bl.a. 3 flasker vin fra os.

Frida var nogle gange i Tivoli med veninderne. Jeg holdt fødselsdag på dagen for Henriette, Casper og børn og fik en dejlig gave, Alt godt fra Ørby og omegn. Og så var der ikke flere større begivenheder den måned.

Juni

Måneden startede med Svends 70-års fødselsdag på restaurant Skovhus, hvor vi havde en rigtig hyggelig dag sammen med 54 andre gæster. Vi havde kusine Ruth med i bilen og kom meget sent hjem.

Et par dage efter var vi til frokost i Stue 11 og i Botanisk Have på guided tur sammen med DKO kammeraterne og havde endnu en pragtfuld dag og tidlig aften.

Da det årlige Dragør marked åbnede i strålende solskin 7-9 juni, så skulle vi selvfølgelig også derover på vore cykler. Vi har nemlig en tradition med at købe spegepølser og ærter, at fortære churros og de berømte 'dragørdrenge', samt købe lidt ved boderne. Denne gang kom vi hjem med 6 rødvinsglas og 2 poser brændte mandler. En god og meget støvet dag på markedet.

Den årlige Hammermølletur med DKO-kammeraterne fandt sted lørdag d. 15 juni i strålende solskin. Vi havde chauffør på den dag, så vi kunne rigtigt nyde samværet med kammeraterne i den hyggelige Hammermølle, samt på DKO-skolen efterfølgende, hvor vi fik en lille rundvisning af initiativtagerne til den kommende privatskole. Da vi skiltes ved skolen, var vi nogle stykker, der kørte til Brostræde i Helsingør for at nyde en af deres berømte isvafler. På hjemturen mod Dragør brød en monsterregn ud med lyn og torden. Vel ankommet til Dragør og den glade hund var det igen fint vejr.

Mandag d. 24 juni havde vi hyggeligt besøg af Bo, Suzanne og Palle til frokost med slagterens stjerneskud og højtbelagte smørrebrød. Det var godt atter at se familien Vesterdorf og vide, at de nu alle var bosiddende i Danmark.

D. 30 juni var så dagen, hvor Frida havde fernisering på sine computer-malerier i Galleri Fellow i Dragør. Vi mødte rimeligt talstærkt op i galleriet med efterfølgende kaffebord hjemme hos os.

Maj

Vi har i denne måned passet Tobias og Oscar, været en tur hos Palle og drikke cocktails, som var MEGET stærke, samt arbejdet meget i haven, nu da varmen endelig var kommet efter en kold start på foråret.

Desuden har Frida afholdt 2 koncerter med 'Fynsk Forår', som var velbesøgte og meget roste.

Og så var der jo den årlige Pinseskovtur. Dagen oprandt med regn, som stod ned i stænger, da vi kørte mod Haslev kirke for der at besøge Fridas mors og fars gravsted med en smuk forårsbuket.

Ankommet til skovtursskoven kl. 1300 var de andre allerede ved at opsætte pavilloner, så alle kunne sidde i tørvejr. Da Henriette og Casper havde sat deres op, holdt regnen op; men de tog alligevel godt mod dryppene fra træerne, så vi i år rigtigt kunne nyde vor mad og drikke i den grønne natur. Der var en del frafald i år. Alligevel var vi omkring 20 deltagere, nemlig familien fra Ålborg med 4 personer, familien fra Birkerød med 2 personer, familen fra Hillerød med 3 personer, familien fra Utterslev med 2½ personer, familien fra Ørby med 4 personer, Nørrebro med 1 person, KBH. S med 1, samt Dragør med 3 personer. Vi fik som sædvanlig en rigtig hyggelig dag ind til ved 19-tiden, hvor de sidste brød op.

Mandag d. 20 var det Brøndby Idræts Forenings skæbnedag. Økonomien var nu på plads efter en aktieemission tidligere; men denne dag skulle BIF og Horsens spille om redning og nedrykning i Horsens. På mirakuløs måde vandt BIF opgøret med 1-0, så de endte på en 9. plads i Superligaen. Hurra - hurra - hurra -Hurrrrraaahhh.

Om tirsdagen d. 21 var Frida og jeg med SDSK-pensionistklubben på tur til 'Den Blå Planet' med efterfølgende frokost på 'Kystens Perle' iført gul BIF-kasket for lige at fejre lidt. En stor oplevelse at se alle de mange fisk i de smukke omgivelser. Vi fik en guided tour, så vi kom også ind bag kulisserne og bassinerne. Meget interessant.

April

Så kom foråret også til Amager og Dragør. Det er rigtig skønt.

Vi har været en tur i Stue 11 og spist en dejlig frokost med de gode DKO-kammerater. Den sidste forlod først frokoststuen kl. 2300. Vi tog dog hjem kl. 1700, da jeg skulle gå tur med Nova og Frida skulle til mannequin-opvisning.

Og så var vi en tur i Ørby en fredag, hvor vi hentede hentede Tobias fra SFOen i Helsinge og Oscar fra børnehaven i Vejby og fik begge steder en stor velkomst. Vi kørte så hjem til børnenes bolig i Ørby, hvor Tobias lavede kaffe til os, og vi hyggede os, til forældrene kom hjem. Efter en dejligt middag drog vi hjem til Nova, som glad modtog os med gemmebenet i munden. Det var en dejlig dag.

Og så har Frida for tiden meget travlt med sit Dragør kor, som bl.a øver 'Fynsk Forår' ret så ofte.

Desuden har vi set efter Palles hus medens han var på Tenerife og også tømt hans postkasse, som var ret fyldt her i ugen.

I dag fik vi besøg af en Porsche 911 Turbo S, som pludselig holdt foran vort hus indeholdende en god, gammel Cypern MP-kammerat, LUW, som kom direkte fra Knudstorp i Sverige, hvor han havde kørt trackrace, for ligesom at lære bilen at kende. 0-100 på 2,8 sek. med de 620 HK i 3,8 liter motoren. Kan man forestille sig en hurtigere bil ? Jo, måske en Formel 1 racer. Snakken gik mest på bilen og hans boliger i Thailand, Cypern og Sønderborg. Det var nu alligevel hyggeligt at få dette uventede besøg.

Nova var til sit 10-års check hos dyrlægen, og hun var i fin form blot ca. 5 kg overvægtig.

Vor Suzuki Ignis vat til 7-års check og alt OK. Ikke en rustplet eller noget. Den skal også helst holde vor tid ud ?

Torsdag d. 25 flyttede jeg en hjørnesofa for Ole til 'genbrugsen' og spiste derefter sildemadder og drak øl og snaps til langt ud på aftenen, så jeg måtte trække min cykel hjem derfra.

Måneden sluttede med en god gang træfældning, idet vi fik stor hjælp af en beboer her i grundejerforeningen til at få fjernet et mirabelle-træ, som var blevet næsten 10 meter højt. Jeg kørte i dagene derpå 5 læs grene til 'genbrugsen'. Nu er der sol det meste af dagen over rosenbedet og køkkenhaven.

Marts

En kold måned med megen sne og snerydning, ellers stille og roligt uden de store udsving.

Dog har jeg været på besøg hos Ole og hos Palle, samt hos tandlægen. Desuden pipper kanarierne løs i højt humør, musvitterne er flyttet ind i fuglekassen i forhaven, og så er der jo grundejerforeningen, hvor vi skal forberede den kommende generalforsamling.

Så har vi også været på den årlige Påsketur til de kære afdøde i Brøndby og Haslev, hvor vi bl.a så den færdige tilbygning til Haslev kirke, samt Pinseskovtursskoven ved vintertide.

Påskedag fik vi besøg af Casper, Henriette, Tobias og Oscar til lam og citronfromage. Det var en hyggelig dag bl.a med besøg på favorit legepladsen.

🤩

Februar

01 februar besøgte Nova og jeg Ole i Rytterager, hvor vi tilbragte en hyggelig eftermiddag.

06 februar var Frida og jeg til konsultation hos en læge på Glostrup Amts Sygehus ang. Fridas tidligere undersøgelser, som heldigvis alle viste sig at være helt normale for en dame af hendes alder, så hun nu er erklæret helt rask.

09 februar oprandt så dagen, hvor Frida skulle fejres af børn og børnebørn. Nova var i pasning hos kusine Ruth, og der var købt stort ind af kager og pizzaer; men desværre meldte Ørby-familien afbud pga. Henriettes sygdom, så der var kage og pizza tilovers til flere dage. Alligevel havde vi alle en god og hyggelig dag sammen, dog på nær Nova, som var noget sur over ikke at have hilst på gæsterne.

10 februar fik vi så traditionen tro besøg af kusinerne Ellen og Ruth, samt Jørgen, fordi vi alle skulle se hesteparaden i Dragør. Det var et flot optog, og så ventede der os varm kakao, lagkage og fastelavnsboller, da vi kom hjem. Og der var også lidt guf til NovaOg så var der ellers 19 års gammelt nostalgi fra DVD på TV, nemlig J&E's 100 års dag på Havnsø Hotel.

12 februar var Henriette, Tobias og Oscar på besøg for atter engang at fejre mormor. Og de havde nogle flotte gaver med, bl.a verdens største chokoladeæske.

14 februar var vi til frokost i Stue 11 sammen med gode kammerater fra Finns DKO-skoletid, og 16 februar gik turen til Ørby for at fejre fødselsdage for Oscar og Tobias.

Resten af måneden forløb stille og roligt blot med Finns besøg hos Ulrik 27 februar for at få repareret et sommerhjul, som var punkteret med en skrue helt i bund ???

Januar

Var en forholdsvis rolig måned, hvor Frida godt nok var på Glostrup Amts Sygehus og fik foretaget rygmarvsprøve og blodprøver.

Vi var også på hyggeligt besøg hos Palle og Elena midt i måneden og d. 31 fejrede Ruth, Palle og jeg så Frida på hendes 66 års fødselsdag. Børnene kommer til fødselsdag til fastelavn, d. 9 februar.